17.05.2024

Ogólne Warunki Sprzedaży ANDORIA Sp z o.o. (dalej „OWS”)

  1. Niniejsze OWS określają zasady zawierania umów i ich realizacji w zakresie sprzedaży towarów (dalej
    „Towary”) i świadczenia na produktach Odbiorców usług (dalej „Usługi”) oferowanych przez ANDORIA
    Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Andrychowie (34-120), przy ul. Krakowskiej 140,
    zarejestrowaną w rejestrze przedsiębiorców KRS prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Krakowa
    Śródmieścia w Krakowie XII Wydział Gospodarczy – Krajowy Rejestr Sądowy, pod numerem KRS: 92489, NIP:
    5512302511, o kapitale zakładowym w wysokości 65.000.000,00 zł (dalej „ANDORIA”).
  2. OWS stanowią integralną część wszystkich umów sprzedaży lub dostawy Towarów lub świadczenia Usług,
    zawieranych przez ANDORIA. OWS uważa się za przyjęte z dniem złożenia ANDORIA przez odbiorcę
    zamówienia na Towar lub Usługę.
  3. OWS dostępne są na stronie internetowej ANDORIA, pod adresem www.ANDORIA.pl, a także w siedzibie
    ANDORIA.
  4. Informacje podane do publicznej wiadomości przez ANDORIA, w tym także umieszczone na stronie
    internetowej ANDORIA, w katalogach, broszurach nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów kodeksu
    cywilnego, a ich charakter jest wyłącznie informacyjny i poglądowy.
  5. Towary i Usługi wykonywane są przez ANDORIA na podstawie dokumentacji powierzonej przez Odbiorcę.
    Odbiorca, jako ekspert w swojej dziedzinie, jest odpowiedzialny za dokumentację techniczną i jakościową.
    Wszelkie zmiany w dokumentacji muszą być przedstawione ANDORIA na piśmie i przez nią zaakceptowane.
  6. Jeśli zmiany w dokumentacji będą wiązały się ze zmianą kosztów wykonania Towarów lub Usług, ANDORIA
    przedstawi nową propozycję ceny.
  7. Umowę uważa się za zawartą z chwilą przyjęcia przez ANDORIA zamówienia odbiorcy, złożonego za
    pośrednictwem poczty elektronicznej. ANDORIA potwierdza przyjęcie zamówienia w terminie 5 dni
    roboczych od daty otrzymania zamówienia odbiorcy.
  8. Zamówienie odbiorcy stanowi wyłącznie propozycję
    zawarcia umowy i nie wiąże ANDORIA do czasu wyraźnego jego przyjęcia, w sposób wskazany powyżej.
    We wszelkiej korespondencji i dokumentach (specyfikacja wysyłkowa, dokumenty WZ) odbiorca ma
    obowiązek przywołać numer faktury.
  9. O gotowości Towaru lub Usługi do odbioru ANDORIA poinformuje odbiorcę za pośrednictwem poczty
    elektronicznej.
  10. Dostawa Towaru lub Usługi odbywać się będzie każdorazowo, o ile Strony wyraźnie nie uzgodniły inaczej w
    formie stwierdzonej pismem, na zasadach FCA Andrychów (INCOTERMS 2020). ANDORIA nie jest
    zobowiązana do ponoszenia jakichkolwiek kosztów transportu lub dostawy.
  11. Wydanie Towaru lub Usługi nastąpi w siedzibie ANDORIA, na terenie Wydziału MGW – Magazyn Wyrobów
    Gotowych – z tym zastrzeżeniem, że wydanie Towaru lub Usługi odbywa się od poniedziałku do piątku, poza
    dniami ustawowo wolnymi od pracy, w godzinach od 6:00 do 21:00.
  12. Dostawa Towaru lub Usługi zostanie każdorazowo potwierdzona przez Strony poprzez podpisanie
    dokumentu WZ lub przypadku wskazanym w ust. 11 poniżej lub odmowy podpisania dokumentu WZ,
    poprzez jednostronne podpisanie dokumentu WZ przez ANDORIA.
  13. Z momentem wydania Towaru lub Usługi odbiorcy lub przewoźnikowi przez niego wskazanemu lub,
    przypadku wskazanym w ust. 12 poniżej, z momentem jednostronnego podpisania dokumentu WZ przez
    ANDORIA, ryzyko uszkodzenia lub utraty Towaru lub Usługi przechodzi na odbiorcę.
  14. W przypadku nieodebrania przez odbiorcę Towaru lub Usługi w całości lub części w terminie wskazanym w
    przyjętym zamówieniu, ANDORIA naliczać będzie opłatę w wysokości 2,50 zł za jeden dzień kalendarzowy,
    tytułem wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z nieruchomości ANDORIA. Okres rozliczeniowy
    stanowić będzie miesiąc kalendarzowy, a wynagrodzenie za bezumowne korzystanie płatne będzie w
    terminie 14 dni od daty wystawienia noty.
  15. Towar zgłoszony do odbioru a nieodebrany przez odbiorcę jest magazynowany na jego ryzyko. ANDORIA
    nie odpowiada za jego uszkodzenia w tym czasie.
  16. Odbiorca jest zobowiązany do wykonania odbioru ilościowego i jakościowego Towaru lub Usługi objętego
    zamówieniem, w terminie 14 dni od daty dostawy (wydania) Towaru lub Usługi. Reklamacje ilościowe i
    jakościowe wymagają dla swej ważności formy pisemnej lub stwierdzonej pismem (e-mail). Uchybienie
    powyższym terminom oznacza przyjęcie Towaru lub Usługi bez zastrzeżeń. Zastrzeżenia lub reklamacje
    zgłoszone po upływie terminów i w sposób odmienny niż wskazany w zdaniach poprzedzających niniejszego
    postanowienia zostaną pozostawione bez rozpoznania, co nie stanowi naruszenia obowiązków ANDORIA i
    nie stanowi podstaw jakichkolwiek roszczeń odbiorcy, w tym w szczególności lecz nie wyłącznie o
    charakterze odszkodowawczym
  17. .
    Dopuszcza się odchyłki ilościowe w zakresie +/- 5%.
  18. Odbiorca zobowiązany jest do odpowiedniego zabezpieczenia i dostarczenia ANDORIA Towaru lub Usługi
    stanowiącego przedmiot reklamacji. ANDORIA dołoży starań w celu rozpatrzenia zgłoszonej reklamacji w
    terminie 30 dni od daty dostarczenia ANDORIA Towaru lub Usługi stanowiącego przedmiot reklamacji. W
    przypadku uwzględnienia reklamacji usunięcie wady fizycznej lub usterki wykonawczej winno zostać
    dokonane w terminie do 30 dni, licząc od dnia dostarczenia objętego reklamacją Towaru lub Usługi do
    dyspozycji ANDORIA, przy czym przekazanie winno nastąpić w oryginalnym opakowaniu lub – w razie jego
    braku – w opakowaniu równorzędnym oryginalnemu z punktu widzenia bezpieczeństwa mechanicznego
    wraz z pisemnym, dokładnym opisem zgłaszanej wady lub usterki.
  19. Wszystkie ceny podane przez ANDORIA są cenami ne o. Cena lub wynagrodzenie ANDORIA z tytułu
    wykonania umowy płatne będzie w terminie uzgodnionym porozumieniem ANDORIA i Odbiorcy, przelewem
    na rachunek wskazany w fakturze VAT. Podstawę wystawienia faktury VAT stanowi dokument WZ, podpisany
    zgodnie z zasadami wskazanym w ust. 10 powyżej. W przypadku opóźnienia w zapłacie ceny lub
    wynagrodzenia odbiorca zobowiązany jest do zapłaty odsetek w wysokości odsetek ustawowych za
    opóźnienie.
  20. Za dzień zapłaty ceny lub wynagrodzenia ANDORIA uznaje się dzień uznania rachunku bankowego
    ANDORIA.
  21. Zapłata ceny lub wynagrodzenia ANDORIA musi nastąpić w pełnej wysokości, bez potrąceń (kompensat).
    Zgłoszenie reklamacji nie uprawnia odbiorcy od wstrzymania zapłaty ceny lub wynagrodzenia w części lub
    w całości.
  22. W przypadku uzgodnienia pomiędzy Stronami obowiązku zapłaty zaliczki lub zadatku lub konieczności
    dokonania przez odbiorcę jakiejkolwiek czynności, od której uzależnione jest lub z którą związana jest
    realizacja umowy (w tym w szczególności lecz nie wyłącznie dostarczenie dokumentacji, materiałów,
    wytycznych), a także w przypadku opóźnienia odbiorcy w zapłacie jakichkolwiek należności ANDORIA, gdy
    opóźnienie płatności przekroczy 14 dni, ANDORIA uprawniona jest do wstrzymania realizacji zamówienia
    do momentu należytego wykonania przez odbiorcę wskazanych wyżej obowiązków, co nie stanowi
    naruszenia umowy przez ANDORIA i nie rodzi po stronie Odbiorcy żadnych roszczeń, w szczególności o
    charakterze odszkodowawczym.
  23. Wyłącza się odpowiedzialność ANDORIA z tytułu rękojmi za wady Towaru lub Usługi.
  24. ANDORIA udziela gwarancji jakości na Towar lub Usługę, na okres 24 miesięcy od momentu wydania
    (dostawy) Towaru lub Usługi, wskazanego w fakturze, podpisanym zgodnie z zasadami wskazanymi w ust.
    10 powyżej. Gwarancja obejmuje wyłącznie wady ukryte i usterki wykonawcze, które nie były możliwe do
    wykrycia podczas kontroli wizualnej dokonanej po odebraniu towaru.
  25. Wyłącznym i jedynym zobowiązaniem ANDORIA z tytułu niniejszej gwarancji jest dokonanie, po otrzymaniu
    od Odbiorcy pisemnego zgłoszenia gwarancyjnego, nieodpłatnego usunięcia objętej gwarancją wady
    ukrytej lub usterki wykonawczej poprzez wymianę albo naprawę – według wyboru ANDORIA. ANDORIA
    posiada uprawnienie, nie stanowiące zobowiązania, do odmiennego od wyżej wskazanego sposobu
    rozpatrzenia zasadnego roszczenia Odbiorcy z tytułu gwarancji, w tym w szczególności lecz nie wyłącznie
    poprzez obniżenie ceny lub wynagrodzenia ANDORIA lub zwrotu ceny lub wynagrodzenia, po zwrocie
    Towaru lub Usługi.
  26. ANDORIA nie odpowiada za wady towaru oznaczonego jako niepełnowartościowy oraz za wady, o których
    kupujący wiedział i je zaakceptował.
  27. Usunięcie objętej gwarancją wady fizycznej lub usterki wykonawczej winno zostać dokonane niezwłocznie,
    nie później niż w terminie do 30 dni, licząc od dnia przekazania przez Odbiorcę, na jego koszt, objętego
    reklamacją Towaru lub Usługi do dyspozycji ANDORIA, przy czym przekazanie winno nastąpić w oryginalnym
    opakowaniu lub – w razie jego braku – w opakowaniu równorzędnym oryginalnemu z punktu widzenia
    bezpieczeństwa mechanicznego wraz z pisemnym, dokładnym opisem zgłaszanej wady lub usterki.
  28. Gwarancja nie obejmuje uszkodzeń mechanicznych i elektrycznych wywołanych przyczynami nie tkwiącymi
    w Towarze lub Usłudze, w tym także spowodowanych nieodpowiednią eksploatacją, serwisem,
    użytkowaniem lub transportem Towaru lub Usługi. W szczególności gwarancja nie obejmuje uszkodzeń i
    niesprawności wywołanych nieodpowiednim użytkowaniem, włączając w to nieodpowiednie warunki
    lokalowe jak również nie zapewnieniem należytej obsługi i konserwacji Towaru lub Usługi, a także celowe
    działania osób trzecich. Gwarancja nie obejmuje też uszkodzeń spowodowanych działaniem siły wyższej i
    czynników zewnętrznych (przepięcia w sieci zasilającej, wyładowania atmosferyczne, powodzie, ogień,
    kradzież, wandalizm itp.).
  29. Zakresem gwarancji nie są objęte materiały i elementy podlegające naturalnemu zużyciu oraz elementy
    dostarczone przez klienta do montażu w Andoria.
  30. Gwarancja nie pokrywa żadnych kosztów związanych z ewentualną deinstalacją i ponowną instalacją Towaru
    lub Usługi konieczną dla przeprowadzenia czynności gwarancyjnych.
  31. Poza zasadami określonymi w niniejszym dokumencie oraz w granicach dopuszczalnych przez przepisy
    prawa powszechnie obowiązującego, w szczególności przepisy Kodeksu Cywilnego, ANDORIA w żadnym
    wypadku nie odpowiada za szkody i straty bezpośrednie jak i pośrednie tak Odbiorcy jak i jego
    kontrahentów, powstałe w związku z użyciem, niemożnością użycia, niesprawności lub niewłaściwego
    działania Towaru lub Usługi objętego gwarancją, w szczególności za utratę spodziewanych przychodów i
    innych korzyści, za szkody powstałe z tytułu niezapłaconych w terminie podatków, awarii, wypadków lub
    przerw w działalności przedsiębiorstwa, a także nałożonych kar i odszkodowań. Zastrzeżenie to obejmuje
    także przypadki, gdy ANDORIA została wcześniej powiadomiona o możliwości wystąpienia takich szkód.
  32. W każdym przypadku powstania odpowiedzialności odszkodowawczej ANDORIA wobec Odbiorcy,
    odpowiedzialność ta będzie ograniczona do bezpośredniej i rzeczywistej szkody majątkowej (damnum
    emergens), z wyłączeniem utraconych korzyści (lucrum cessans), a nadto będzie w każdym przypadku
    ograniczona kwotowo, do wartości nabytego przez Odbiorcę Towaru lub Usługi, w związku z którym
    powstała szkoda.
  33. ANDORIA nie ponosi odpowiedzialności za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań
    wynikających z umowy, będące następstwem okoliczności stanowiących skutek działania siły wyższej, przez
    którą należy rozumieć zdarzenie nagłe, nadzwyczajne, nieprzewidywalne, niezależne od woli Stron, któremu
    nie można zapobiec zwykłymi środkami nawet przy dołożeniu najwyższej staranności. Przejawami siły
    wyższej są w szczególności lecz nie wyłącznie klęski żywiołowe, np. pożar, powódź, trzęsienie lub
    zapadnięcie ziemi, huragan, awarie o charakterze katastrofy budowlanej oraz awarie powodujące
    wstrzymanie działania urządzeń służących do transmisji danych na okres powyżej dwóch dni, stan epidemii,
    akty władz państwowych, np. stan wojenny, stan wyjątkowy, embarga, blokady itp., działania wojenne, akty
    sabotażu, strajki pracownicze odbywające się na gruncie lub z naruszeniem postanowień ustawy o
    rozwiązywaniu sporów zbiorowych.
  34. ANDORIA niezwłocznie poinformuje Odbiorcę o zaistnieniu zdarzeń stanowiących przejaw siły wyższej.
  35. Wszelkie spory między Stronami, jeśli nie zostaną rozstrzygnięte na drodze negocjacji i polubownie, w
    terminie 30 dni od dnia skierowania przez którąkolwiek ze Stron do drugiej ze Stron pisemnego wezwania
    do przystąpienia do negocjacji celem polubownego rozwiązania sporu, podlegają rozpoznaniu przez sąd
    powszechny właściwy dla siedziby ANDORIA.
  36. W sprawach nieuregulowanych w przyjętym zamówieniu oraz niniejszym OWS zastosowanie mieć będą
    odpowiednie przepisy polskiego prawa, w tym Kodeksu Cywilnego.
  37. O ile Strony wyraźnie nie postanowią inaczej na piśmie, niniejsze OWS może być przyjęte jedynie bez
    zastrzeżeń, a do współpracy z ANDORIA nie znajdują zastosowania żadne wewnętrzne regulacje
    obowiązujące u Odbiorcy, w tym w szczególności wyłącza się stosowanie ogólnych zasad lub warunków
    funkcjonujących w przedsiębiorstwie Odbiorcy. Ogólne zasady lub warunki zakupu Odbiorcy nie są wiążące
    dla ANDORIA w żadnym przypadku, nawet jeśli są one podstawą zamówienia Odbiorcy i ANDORIA wyraźnie
    nie sprzeciwiła się ich treści.
  38. W przypadku sprzeczności pomiędzy niniejszym OWS i treścią przyjętego zamówienia lub niejasności co do
    treści zawartej umowy, pierwszeństwo dla ustalenia zasad współpracy ma niniejsze OWS.
  39. Wszelkie informacji przekazane lub pozyskane przez Odbiorcę w związku z zawarciem i realizacją umowy z
    ANDORIA, w tym w szczególności lecz nie wyłącznie informacje o charakterze technicznym,
    technologicznym, marke ngowym, inwestycyjnym, handlowym, finansowym, organizacyjnym, stosowane
    stawki cen lub wynagrodzeń, plany rozwoju i strategie handlowe oraz inne informacje, w tym w
    szczególności posiadające wartość gospodarczą stanowią informacje poufne (dalej Informacje Poufne”),
    które Odbiorca zobowiązany jest zachować w tajemnicy, przez co Strony rozumieją przede wszystkim
    wykorzystywanie ich wyłącznie w celu i zakresie niezbędnym do realizacji umowy z ANDORIA, w zgodzie z
    najlepszym interesem ANDORIA i w sposób nie narażający ANDORIA na szkodę, a ponadto nie
    udostępnianie ich osobom trzecim i zabezpieczenie ich przed ich przypadkową utratą lub udostępnieniem.
    39. Zakaz ujawniania Informacja Poufnych przez Odbiorcę obowiązuje przez czas nieograniczony, chyba że
    ANDORIA na piśmie zwolni odbiorcę z obowiązku zachowania poufności.
  40. Naruszenie przez Odbiorcę obowiązku zachowania poufności uprawnia ANDORIA do żądania zapłaty kary
    umownej w wysokości 200 000,00 PLN odrębnie za każdy przypadek naruszenia. ANDORIA jest także
    uprawniona do domagania się odszkodowania przewyższającego wysokość zastrzeżonej kary umownej, na
    zasadach ogólnych.
  41. ANDORIA ustala następujące adresy do korespondencji dla celów zawarcia i realizacji umów o których mowa
    w niniejszym OWS, w tym w szczególności składania zamówień i reklamacji:
    adres: ANDORIA Sp. z o. o. z siedzibą w Andrychowie (34-120), ul. Krakowska 140
    adres e-mail: sekretariat@ANDORIA.pl
    KLAUZULA SANKCYJNA
    1.Odbiorca oświadcza, że zgodnie z jego najlepszą wiedzą na dzień zawarcia Umowy zarówno on, jak i jego
    podmioty powiązane oraz członkowie organów oraz osoby działające w jego imieniu i na jego rzecz:
    a. pozostają w zgodności z przepisami Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej, Zjednoczonego Królestwa
    Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, Królestwa Norwegii oraz
    Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie zerwania lub ograniczenia w całości lub w części
    stosunków gospodarczych i finansowych z jednym lub z większą liczbą państw trzecich;
    b. pozostają w zgodności z przepisami Unii Europejskiej, Rzeczpospolitej Polskiej, Zjednoczonego Królestwa
    Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej, Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej, Królestwa Norwegii oraz
    Organizacji Narodów Zjednoczonych w zakresie przeciwdziałania praniu brudnych pieniędzy i
    finansowaniu terroryzmu („Przepisy Sankcyjne”);
    c. nie są objęte jakimikolwiek sankcjami, w tym ekonomicznymi, embargami handlowymi, zakazami
    przekazywania środków finansowych i zasobów gospodarczych lub innymi środkami ograniczającymi
    nałożonymi na podstawie Przepisów Sankcyjnych („Sankcje”) oraz nie są osobami prawnymi lub fizycznymi
    bądź innymi podmiotami, z którymi Przepisy Sankcyjne zabraniają przeprowadzenia transakcji („Podmiot
    Objęty Sankcjami”);
    d. nie są własnością ani w posiadaniu, ani w faktycznym władaniu, ani pod kontrolą w rozumieniu
    Rozporządzenia Rady (UE) nr 269/2014 z dnia 17 marca 2014 r. w sprawie środków ograniczających w
    odniesieniu do działań podważających integralność terytorialną, suwerenność i niezależność Ukrainy lub
    im zagrażających („Rozporządzenie 269/2014”) Podmiotów Objętych Sankcjami;
    e. nie uczestniczą w żadnym postępowaniu lub dochodzeniu prowadzonym przeciwko nim w związku z
    naruszeniem jakichkolwiek Przepisów Sankcyjnych lub Sankcji;
    f. żaden Podmiot Objęty Sankcjami nie jest beneficjentem rzeczywistym Odbiorcy w rozumieniu Dyrektywy
    Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/849 z dnia 20 maja 2015 r. w sprawie zapobiegania
    wykorzystywaniu systemu finansowego do prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu, zmieniającej
    rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 648/2012 i uchylającej dyrektywę Parlamentu
    Europejskiego i Rady 2055/60/WE oraz dyrektywę Komisji 2006/70/WE.
    g. przyjmują określone międzynarodowe standardy rachunkowości zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr
    1606/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady w odniesieniu do Międzynarodowego Standardu
    Rachunkowości (MSR)24.
    2. Odbiorca zobowiązuje się, że w przypadku powzięcia jakiejkolwiek wątpliwości, co do zgodności z powołanymi
    powyżej przepisami, niezwłocznie powiadomi ANDORIA, w celu ich wyjaśnienia. ANDORIA zobowiązuje się
    do niezwłocznego podjęcia działań w celu wyjaśnienia zidentyfikowanych wątpliwości.
    3. Odbiorca zobowiązuje się do niezwłocznego informowania ANDORIA o jakiejkolwiek zmianie okoliczności
    mającej wpływ na treść oświadczenia zawartego w ust. 1. oraz podjęcia stosownych działań w celu uniknięcia
    możliwości naruszenia jakichkolwiek Sankcji.
    4. Odbiorca zobowiązuje się do współpracy i wymiany wszelkich informacji dla celów weryfikacji prawdziwości
    oświadczenia zawartego w ust. 1.
    5. Stwierdzenie nieprawdziwości oświadczenia zawartego w ust. 1 stanowi powód do rozwiązania Umowy ze
    skutkiem natychmiastowym, bez ponoszenia żadnych kosztów i kar umownych przez ANDORIA. Odbiorca
    dopuszczający się naruszenia Sankcji zobowiązuje się do pokrycia wszelkich kosztów bezpośrednich i
    pośrednich związanych z rozwiązaniem Umowy z powodu naruszenia Sankcji, w tym także ewentualnych
    kosztów doradztwa prawnego oraz odszkodowań.
    6. Odbiorca, który złożył nieprawdziwe oświadczenie zawarte w ust. 1 lub nie poinformował ANDORIA o zmianie
    okoliczności mających wpływ na jego treść zgodnie z ust. 2 i 3, zobowiązuje się do pokrycia wszelkich kosztów
    wynikających z zaistniałej sytuacji, w tym kosztów związanych z prowadzeniem ewentualnych postępowań w
    zakresie naruszenia Przepisów Sankcyjnych lub Sankcji w związku z Umową i kosztów związanych z
    rozwiązaniem Umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz zapłaty kary umownej w wysokości 1 000 000,00
    PLN.